CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 8, 2011

kelahiran SYAFIQ

kali ni nk crita psl kelahiran SYAFIQ ->21/12/2009<-
kna crita gak psl kelahiran dia sbb mmg nk crita.hahaha...

syafiq dilahirkn mmg btl2 due date dia.

msa pgnant kt dia ALHAMDULILLAH...aku x dak alahan apa2 langsung smpai abah syafiq penah tnya "betul ka awk pgnant.x muntah2 pn?".hahaha...mmg lawak tp itulah hakikat'y...sedar2 perut makin hari makin bsr...bila dh 4bln ke atas dh rsa syafiq tendang2 dlm perut.best sgt msa 2...rsa bahagia sgt...lalala...

dh dkt ngn due abah syafiq pn hntaq lah ibu syafiq nih bl
k kg...tp kt kg tok ummi ngn tok wan syafiq x dak...(p HAJI)blm blk m'sia lg...so nk tggu bsalin aku dok umh ngn adik2 ja n ada sorg sepupu laki yg jga umh sepjg ummi n abah wt haji.abah syafiq blk kl lah pas antaq aku blk kg.kja...mak mertua ada ajak dok umah dia tp ibu syafiq nih sorg yg DEGIL!!!konon2 x slesa...nk dok umh sndri gak...huhu...nasib baik lah sepupu aku ni ada xperience bab2 org bsalin sbb dia dh ada 2org ank.nk harap adik2 sma ja lah ngn aku x dak xperience lngsung.maklumlah...aku lah org 1st dlm family kwen n syafiq nih kira ccu 1st lah dlm family aku...

lg 2,3ari due date mak mertua ngn adik ipar dtg tdoq
umh...20hb mak mertua aku ckp "mlm ni mak blk umh sat ada kja.lgpn mak tgk perut (ibu syafiq) tinggi lg".that's mean b'dasarkan pengalaman mak mertuaku yg ada ank 8org,aku lmbat lg lah nk b'salin..."x pa lah.mak blk lah.apa2 hal (ibu syafiq) fon gitau...".tp dlm hati aku dok ckp "klu b'salin 21/12 sma ngn due ok gak.cntik no dia...huhu...".

nk dijadikan crita mlm 2 aku tdoq kt ruang tamu.tetiba tjga kul 1.45am nk ke toilet n perut dh mula rsa sakit cm senggugut.rupa2'y dh kluaq tnda nk b'salin...kluaq darah yg bnyk sgt.hmmm...aku x tau nk wt apa (bengong seketika).dok tmenung sat kt atas kusyen kt ruang tamu.dlm 30min dok pk2 aku pn kejut lah adik lelaki aku yg mmg tdoq kt ruang tamu jgk.then dia p kejut sepupuku.pastu dok sembang2 n sepupu tnya dh nk p hosp ka?aku pn x tau sbb sakit ckit2 ja cuma tnda darah lah yg ada...bincang punya bincang last2 aku wt keputusan nk p hosp...tp nk p HOSP SULTANAH BAHIYAH lebih kurang 45min dr umh.

smpai hosp doc suh blk sbb dia check br t'buka 2cm n kata'y ank 1st lmbat nk tggu smpai 10cm.msa 2 dlm pukul 4am.dia suh dtg hosp blk 12pm.hmm...dlm keadaan yg x tau apa2 aku pn blk lah umh...

kt umh.
dh masuk subuh aku pn mndi lah...msa mndi 2 kena ja air
kt bdn rsa sakit contraction yg kuat t'sgt2.dok 'adoi2' dlm toilet.adik n sepupu kt luaq risau sgt.nk tlg pn x leh sbb laki.hehek...aku gagah jgk kluaq toilet n gitau adik aku dh x tahan nk p hosp blk.

sepjg p'jlnn ke hosp mmg sesekali rsa sakit yg sgt2.mulut aku asyik dok sebut lailahaillallah...lailahaillallah...".2 ja yg mmpu aku kata.adik aku yg drive pn dh risau sgt.hehek...sebenaq'y 2 lah rsa nk b'salin...huhu...

smpai hosp lebih kurang 8am.pas doc check dia suh dok relax2 sementara nk dpt katil.dh dpt katil aku dok ja atas katil.rsa sakit sgt smpai nk baring pn x blh.tetiba
ada sorg nurse dtg tnya knp muka bkerut2.aku ckp la...sakit sgt...dia pn pnggil doc n check dh t'buka 4cm.trus aku disorong masuk labour room.

dlm labour room lebih kurang 10am doc pecahkn air k
etuban.aku pn x tau knp.maybe sbb nk cptkn bukaan kot...pastu doc gitau air ketuban aku dh bcmpur dgn najis bby.bby dh 'berak' dlm perut.so doc wt keputusan aku kna operate sbb klu nk tggu bsalin normal lmbat lg takut bby lemas.msa 2 aku rsa takut sgt sbb mmg x tlintas pn nk kna operate.tp demi nk slmtkn bby t'pksa lah sign sndiri p'setujuan nk operate.takut'y...!!!

msa 2 yg ada kt hosp teman aku mak mertua aku ja...
ya lah...ummi n abah kt still kt mekah...msa nk ke operation room aku slm n cium tgn mak.mintak maaf kt dia.time 2 rsa sayu sgt...menitik jgk air mata aku kt dia.

dlm operation room aku kna inject kt blkg.sakit gak kna inject 2.pas inject kna baring n nmpklah lampu dlm room 2.rsa takut nk kna operate hanya ALLAH ja yg tau.dlm hati aku b'doa "YA ALLAH...SLMTKNLAH AKU N KANDUNGANKU INI...".msa 2 aku masih sedar tp rsa kebas2 ja bdn.tgh ralit2 dgr doc ckp "kita mula" tp aku mmg x rsa apa2 pn.dgr doc n pmbntu2 sembang2,dgr bunyi radio tp x jelas sgt lah.maybe aku pn lali2 kot kesan ubt bius.dlm sedar x sedar aku dgr suara bby nangis.21/12/2009 12.28pm lahirlah ADAM SYAFIQ RAIYAN BIN MOHD FAIZ seberat 3.34kg.ALHAMDULILLAH...anak aku slmt dilahirkn dgn kaedah caeseran.aku b'syukur pdMU ya ALLAH...nurse bwk ank n letak atas dada aku.pas aku cium trus nurse amik syafiq.


pastu aku rsa lenguh sgt kt pinggang.nurse gitau dia x leh nk tlg apa2 sbb doc tgh jahitkn perut aku.dia suh aku relax n pejam mata.then dh x sedaq...sedaq2 dh atas katil ward...

2 lah sja crita aku psl KELAHIRAN SYAFIQ...

No comments: