CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 6, 2011

SaBaR MeNuNuGGu...

Jumaat nih 8/3/2011 abah syafiq blk weekend...SUKA'Y!!!cmnilah keadaan syafiq n ibu'y sejak 2/10/2010.sebln skali br dpt jmpa abah syafiq.tu pn 2ari ja dpt jmpa bila abah syafiq dpt schedule blk kg...sedar sedar dh 6bln rupa'y syafiq mmbesar dgn ibu ja tnpa abah.dr umur syafiq 9bln smpai skrg tiap2 kali abah dia blk ada ja cara dia smbut abah dia.dr x brapa nk kenal abah dia smpai dh kenal n dh biasa ditinggalkn...

Ingat lg msa aku n syafiq antar abah syafiq p training APMM.antar kt hentian putra ja...abah syafiq naik bas transnasional ke kuantan...msa 2 1st time blk naik keta dgn syafiq sbb sblm nih nk ke mna2 ja msti dgn abah syafiq.rsa cm x leh hadapi ja nk jga syafiq sorg2.family kt kdh.cni mmg x dak sesapa...mmg x dpt bayang cmna keadaan'y.msa blk dr hntr abah syafiq aku drive n syafiq kt sblh dlm car seat dia.aku diam ja sbb rsa sedih sgt.syafiq pn mcm fhm ja...dia pn diam...x buat perangai pn...bila dh rsa sunyi br aku perasan yg syafiq ada kt sblh.huhu...br aku start sembang2 ngn dia.rsa t'haru sgt sbb dia mcm fhm ja fikiran ibu dia tgh x menentu...ya lah...9bln 2 abah syafiq kna training APMM @ kuantan!!!

Awl2 ketiadaan abah syafiq mmg terasa sgt...semua bnda aku kna wt sorg.sblm nih ada jgk abah syafiq tlg.rutin p kja mcm biasa.hal2 kja umh nk kna settle.hal2 syafiq pn kna settlekn jgk.mmg penat jgklah jd ibu tunggal sementara nih rupa'y.(ni pn br ank sorg.mcm mna lah keadaan ibu2 tunggal yg ank ramai kn...?bila keadaan kita mcm ni lah br kita dpt merasai'y.mmg aku akui susah sgt nk hadapi semua nih.so peringatan dr aku utk kwn2 n diri aku sndiri jgk lah...bila dpt peluang tinggal skali (x b'jauhan) jgnlah sia2kn peluang yg ada...bg aku nk dpt spent msa ngn suami sgt terhad n sgt2 n t'sgtlah berharga...)

Saat2 yg paling susah bg aku sepjg aku jd ibu tunggal sementara ni bila aku ngn syafiq demam serentak.ALLAHUAKBAR...mmg penat n letih sgt ALLAH sja yg tau...tp demi syafiq tiba2 ja semangat aku jd kuat...mmg kena bnyk sbr bila hadapi situasi cmni...
Alhamdulillah...ALLAH bg kekuatan utk hadapi semua nih.yg penting kita kna slalu bnyk b'doa n tawakkal...

Syafiq pn dh 1thn 3bln...dh senang nk jga dia b'banding memula abah dia start training dlu...'aku b'syukur pd-MU ya ALLAH krn aku diberi kekuatan utk mengharungi semua ini...'

Skrg lg 3bln aku dgn syafiq kna sbr mnunggu abah syafiq abih training bln 7 nih.mmg x sbr sgt nk tggu semua nih n harapan aku bila abah syafiq dh abih training nnti dia akn dpt posting kja dkt dgn aku.blhlah aku n syafiq tinggal skali dgn abah syafiq n x b'jauhan lg...semoga doaku ini t'makbul...AMIN...


2 comments:

nurzurida said...

semoha doa kak ngah termakbul....amen..;)syapik sgt comeyh..kecik2 dah memahami hati ibu...smge dia mmbesar dn jadi ank yg baik plus ciuttttttt!!!:) muah3...:) (cium syapik!!) hehehe...p/s: kuat kak ngah!!kuat!!! boleyh2!!! t mai jalan kuantan...:)

ibu syafiq said...

hehek...tq ida...
w/pun x kuat mmg kna kuat jgk...
nk kuat (mnum milo anda jd shat n kuat).hahaha...