CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, May 21, 2011

suspen dr syafiq

kemarin tampal tyr kt kedai dkt umh.pastu trus p kedai tyr jauh ckit dr umh nk tukr tyr blkg.act 2biji tyr blkg mmg aku nk tukar.so dh alang2 jd cmni trus tukar ja lah.yg tyr dpn still ok.so tampal ja...mmg ada lubang kecik kt tyr.rsa'y mmg kna paku kot...msa dok tggu semua settle aku pn p lah tapau nasi aym n ayaq nyoq bajet nk mkn kt office lah...

dh settle semua aku pn trus lah drive p office.dlm 20min smpai office dh 11.30am.still tgh parking keta ada cll bnyk kali jgk.dh settle parking tgk hp pengasuh syafiq cll.so cll lah blk.pngasuh syafiq gitau suh blk sbb dia angkat syafiq dr buai tgn syafiq lembik n asyik nangis ja...hah!!!pasaipa plak dh...???hmm...aku pn masuk office gitau aku cuti trus lah arini...

trus zass naik keta blk umh plak...dlm 12pm smpai umh.mmg akk ngasuh syafiq dok dkung n syafiq asyik nangis ja...aku nk sentuh tgn dia pn x bg...dh risau sgt trus bwk syafiq p klinik dkt umh...sib baik dkt n aku letak ja syafiq kt tmpt sblh driver.nk letak dlm carseat susah sbb tgn dia sakit...

msa jumpa doc lg lah dia nangis.bila doc tnya knp aku pn x tau nk xplain.huhu...act syafiq tdoq dlm buai.bila bgn biasa lah akk 2 angkat.trus syafiq nangis n tgn dia lembik.maybe dia x mau gerakkn tgn dia sbb sakit kot...so dh x tau nk wt apa 2 yg akk 2 suh aku blk.

doc gerakkn siku syafiq n doc ckp ada bunyi meletup2.so doc balut bandage n wt surat suh refer hosp.doc takut sendi siku syafiq lari.pelik kn...?bukn'y syafiq jatuh pn smpai tahap sendi siku dia lari kn...?adoih!!!kna lah plak bwk syafiq p hosp sg buloh.dlm keadaan yg x dpt nk pk apa2 aku pn ikut ja lah...

on t way ke hosp mmg aku tawakkal ja letak syafiq sblh aku.bg dia duduk,baringkn seat ckit n pasang belt kt dia.sib baik dia dok diam ja sbb bg dia mkn lollipop.msa ni pn stay 1 tgn ja dia guna.tgn kiri dia yg sakit mmg dia x gerak lngsung.mmg aku sgt2 lah risau.

msa tggu turn kt hosp kn lama...punyalah si syafiq ni xtif lari sana cni tp stay tgn sakit x gerak.

masuk jumpa doc skali lg syafiq nangis smpai doc kna balut bdn dia cm bedong x mau dia meronta2 semata2 nk check tgn dia.doc siap tnya pengasuh syafiq blh diprcayai x?n sambil2 check kot2 bdn syafiq ada lebam2 x.huhu...HELLO!!!of course lah aku pcya sbb mmg syafiq dijga oleh akk 2 dr lepas pntang smpai skrg k...kekadang siap bwk syafiq kluaq jejln time weekend k!!!tinggallah ibu dia sorg2 kt umh.tp aku x slhkn doc tnya cmtu...ya lah...skg kn mcm2 jd kt umh pengasuh kn...?then doc suh p x-ray plak.

pas x-ray.aik...???syafiq dh gerak2kn tgn dia.oit!!!cmna tgn syafiq dh ok nih?then masuk jumpa doc n doc pn ckp result x-ray x dak apa2.ALHAMDULILLAH...tp doc bg gak appointment orthopedic bln dpn.dia suh p check gak kot2 ada apa2 kn...?kn budak...kna check btl2...

kesimpulan'y aku rsa tgn syafiq sakit sbb msa tdoq buai dia ngiring lama n tindih tgn kiri dia.klu kita pn msti msa bgn sakit2 kn...?memandangkn dia x pndai ckp tau nangis ja lah...so aku yg risau nih dh tntulah ikut ja apa ckp doc kn...?syafiq mmg wt aku n pengasuh dia suspen ja kn...?x pa lah...mencegah lebih baik dr merawat kn...?

mmg semua nih xperience utk aku...alhamdulilah...w/pun ssorg aku blh handle.klu pk mmg  x leh tp bila dh jd semua'y blh ja...paling x tahan bila tgk syafiq nangis2 sakit.mmg ayaq maa aku sama naik dk kluaq.huhu...

blk 2 brlah aku sempat mkn nasi aym n ayaq nyoq yg aku bli td...mkn share dgn syafiq...nasib baik syafiq mkn ckit ja.huhu...


p/s: syg'y x sempat nk snap pix syafiq time kjadian.paling best msa siku dia b'bandage.ya lah...sorg2 x sempat nk pk2 semua nih.dlm kpala otak dok risau ja...

No comments: